Lugn morgon, Tack!

Tack Gud för denna morgon, allt gick bara sååå bra. Lilly var bara sådär underbar idag, inge tjafs eller "vad sa du" eller annat. Hon åt sin frukost, fil med socker (kanske en ny hit), utan några som helt hot eller tråkigheter. Sen som grädde på moset gick hon även på toan i kissade innan vi skulle åka iväg till Marina. Jag är bara så lycklig o stolt öven min älskling just nu o då måste jag ju skriva d. Kan ju inte jämt skriva om allt tråkigt=)
Appropå att gå på toa så har jag mer o mer försökt introducera henne för denna. O d blir bättre o bättre. Igår kom min Hm beställning o med i den fem stycken trosor till Lilly o jag sa att bara dem som går på toan kan ha sådana här fin trosor på sig. Hon lekte med paketet med trosorna i o gick o höll d under dagen men inte bara d. Något om d jag sa med att få ha trosa på sig om man går på toa måste ha gått in för gick på toa gjorde hon varje gång jag frågade henne o nog kom d kiss=) O blöjan var torr. Hoppas detta är början till ett blöjfritt barn=)


Kommentarer
Postat av: Therese

Livet med ett blöjfritt barn är fantastiskt, hoppas ni snart får uppleva det. Roligt när dom är snälla och duktiga. Vi har också haft en bra förmiddag.

2011-02-10 @ 10:32:54
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Nybba

Varför denna hets med att få era barn blöjfria! Det kommer när barnet är redo för det det är inte speciellt bra för barnet att bli mer eller tvingad till att bli blöjfritt! Risken är att det blir motsatt effekt! Bara så ni vet har 75% av 4-åringarna blöja fortfarande

2011-02-10 @ 13:17:14
Postat av: Emmelie

Ja, men nu är d så att hon ser på en tjej på dagis som är lite av hennes idol o hon går på toan o då vill Lilly göra d med. O jag tänker inte hejda henne. Men hon har fortfarande blöja på sig. Den tar jag inte bort förrens jag märker att hon riktigt behärskar d. Men varför man har brottom beror nog mest på att d e skönt för föräldrarna samt att d faktiskt kostar en del att köpa blöjor.

2011-02-10 @ 15:32:10
Postat av: Nybba

Dyrt att köpa blöjor va den mest udda ursäkt jag någonsin hört! Man kanske får dra ner på någon annan utgift! Ett hett tips är att inte alls nämna detta med toalettbesök. Man ska absolut inte fråga om du är kissnödig hela tiden. Då kommer barnet att säga nej. Är barnet redo så kommer det faktiskt att fixa detta själv. Oftast så syns det tydligt när det är dags för toabesök. Då tar man med sig barnet dit!! Hampus var runt 3 när han slutade med blöja på dagen. Är nu också blöjfri på natten. Men detta var inget vi sa någonting om utan det var han som sa att han inte ville ha blöja!!!!

2011-02-12 @ 12:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0