Bråk o stök...

Tänk att man ska behöva bråka sig igenom hela morgonen. Att min älskade gullunge inte bara kan lyssna o göra utan ska fråga "vad sa du" miljoner gånger fast man vet att hon hör eller göra precis tvärtemot vad man säger hela tiden. O alla dessa hot man måste dra för att hon överhuvudetaget ska få i sig någon fruktost. Idag blev d klassikern "om du inte äter smörgåsen får du vara hemma från trollebo idag". O motvilligt åkte då smörgåsen in i munnen. Jag förstår bara inte att d ska behöva ta en halvtimme att få i sig en halv smörgås, helt otroligt.
Jag ska erkänna att d totalt brast för mig idag, jag har varit uppe o sprungit i natt för barnen inte sovit så bra vilket såklart betyder att jag inte sovit så bra. O när hon totalt började tjafsa o smula sönder smörgåsen i mikroskopiska bitar fick jag nog. Jag drämde näven i bordet o blängde på henne. Hon stirrade tillbaka med stora ögon o så kom d "vad sa du?". Jag visste inte vart jag skulle ta vägen så jag for upp o tog henne från stolen o i skamvrån. Där fick hon sitta o sen kom hotet om trollebo varpå smörgåsen åkte ner.
Det är såå tråkigt, man vill inte vara den där sura morsan men vad ska man göra när tålomodet bara inte räcker till????

Till något trevligare, igår satte jag mig vid symaskinen igen o det blev ett testplagg av min mammas gamla men frächa tröja. Jag  tänkte att jag inte ville slösa något riktigt snyggt tyg ifall mönstret jag gjort inte skulle vara bra. Min ide var ett par haremsliknande byxor o jag blev faktiskt supernöjd o hon med för av skulle hon inte ta dem. De skulle sitta på hela dagen o kvällen o nu idag har hon dem även till dagmamman=) Kul att ma göra något som hon faktiskt vill ha o inte bara jag=)


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag har oxå en sån "bråkstake" hemma på mornarna. Å mitt morgonhumör är inte heller det bästa då man aldrig får sova som folk... Å det dåliga samvetet kommer som ett brev på posten!

2011-02-09 @ 11:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0