Tyllkjol o dregglisar klara!

Ja, då har jag faktiskt hunnit att få lite tid framför min kära symaskin. Igår så blev jag äntligen klar med mina dregglisar, samt tryck o den tyllkjol till Lilly. Men jag måste ju berätta att d inte gick helt smärtfritt att sy kjolen...när jag hade( o jag överdriver INTE) fem centimeter kvar att sy på tyllkjolen så tuggar hela maskinen o tyget fastnar...sååå drygt. Men jag tänkte att d kunde vara dags för en rengöring så jag skruvade upp luckan o dammsög o torkade....försökte igen men tyget bara fastnade...upp med luckan igen o damma lite till...men de ville inte. Så jag åkte o hämtade Lilly o sen vidare till svägerskan en stund. Men väl hemma igen kunde jag inte släppa att maskinen inte ville sy...så jag upp med luckan igen o undersökte...tog ett annat tyg o det gick hur bra som helst att sy...så jag tog ett smörpapper o nålade fast tyllet i det o sydde de sist fem centimetrarna o d gick super...Vad jag tyckte och tycker är så konstigt är att det gått så bra ända tills just den sista lilla fjantbiten...man kan ju bli frustrerad för mindre=) Men jag får se d från den ljusa sidan, maskinen blev ju ialla fall rengjord=)
O här är grejerna...

Lilly sprang omkring med denna hela gårkvällen o tyckte hon var super fin, vilket hon var också=)


Ja, här är dregglisarna, den till vänster har fleece som baksida, den andra har en röd baksida i vanlig trikå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0