Tvätt, tvätt o åter tvätt!

Just nu känns d som om jag inte gör annat än att tvätta...Lilly har fått ett hörn i soffan där hon får vara, titta på tv o äta. O just detta med att äta går ju sällan smärtfritt=) Det blir en hel del kladd som bara är att tvätta...suck. Sen i o med att hon har spytt en del så är d ju bara att tvätt kläder i mängder...tur att man har tumlare så man har något att sätta på ungen=) Jag har ju varit extra noga nu också så jag har tvättat alla handdukar efter att vi använt dem så ja, det har blivit en hel del tvätt....Men jag hoppas att d ska få ett slut nu.
Idag var Lilly helt feberfri, så skönt o ögonen ser piggare ut. Jag ringde även till BVC för att rådgöra med dem om vad d trodde att d var. Men de trodde inte att d var vinterkräksjukan utan vanlig förkylning med hosta som gör att hon inte behåller maten. Hon spyr ju snor så att säga, o det måste komma ut o på d sättet i o med att hon drar ner d o inte snyter ut d...
Men som d ser ut nu så får hon nog stanna hemma med pappa medan jag åker till Uppsala...vi får se hur dagen fortlöper...Jag fick tips av min underbara svägerska att ge min älskling lite te samt rivet äpple. Te var inga problem att fixa men äpple var svårare, så min som sagt härliga Rut kom förbi med två stycken så jag klarar mig idag=) TACK!!! Jag gjorde en kopp te till Lilly o rev äpple o visst slank "kaffet" (som hon kallar alla varma drycker) ner så även lite äpple. Så skönt att äntligen få i lisskullan något som stannar kvar o som magen gillar efter att ha varit ganska så tom ett tag. Så d får bli dieten idag, te o äpple.


Kommentarer
Postat av: Therese

Hoppas skruttisen blir bättre snart. Skickar en krya på er kram. Mira kallar också alla varma drycker för kaffe och all Theos mat heter gröt. HIHI

2010-10-07 @ 14:22:46
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0