Full fart på symaskinen...

Nu har jag äntligen fått fart på symaskinen igen eller rättare sagt kunna sätta mig där. Jag har inte kunnat ta kort på allt för en del ska bli presenter men det har blivit tre mössor o ett par byxor=)
Jag har kommit underfund med hur kul d är att sy byxor, speciellt med roligare mudd tyg. Jag tror jag ska på allvar börja sy byxor till barnen. Så enkelt o så snyggt=)
Mitt nya favotyg ny till hösten har blivit velourtyg, det är lätt att sy i samt lite varmare än vanlig jersey o interlock.

Som vanligt är d inte lätt att få tjejen att posa men en hyfsat bra bild ändå=)
Enkla svarta byxor men mudden gör allt! Jag gjode benmuddarna extra långa för att få en cool effekt o jag blev helnöjd. Så nu ska jag ut o leta fräna muddar samt köpa in lite andra färger på velourtyg också. Tyget passar ju hemskt bra till kjol o klänningar också=)

Sen börjar d bli kallare o man vill själv ha något på huvudet på morgonpromenaden. Så jag kom på att göra ett pannband till mig själv, väldigt skönt!

Måste ju också slänga in en bild på mig o lillan, myysbild=)

Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Malin

Oj, nu va det längesen jag va in!

Fin tavla, fina byxor, fint pannband, fin mamma och fina barn!!!!!

Jag är smått avundsjuk på ditt jätte fina pannband, det e lite kurbits feeling över tygen vilket I löööööv! !

Ses snart!

kram

2010-10-01 @ 15:01:17
Postat av: Malin

NU såg jag din kommentar hos mig oxå, Det va inte illa! Bara +16 kg i graviditeten! Grattis till dig säger jag!!!

Det är super kul att gå på massa pass....dessutom får vi träna hur mycket vi vill för 277kr/mån då vi e kommunanställda. Hur bra som helst!!! Jag tycker du ska kolla upp med sportlife om dom kan starta gym i Vansbro (eller Järna) Dom tok expanderar nu så man vet aldrig =)

2010-10-01 @ 15:04:27
Postat av: emma

hej! fin å gullig hemsida!

jag tänker börja sy oxå till mina små, har sytt lite i mina dagar men inte kläder i så stor utsträckning. undar om du har ngt tips på maskin. ska köpa en nu i dagarna och funderar på om man behöver så avancerad som overlock-maskin för att kunna sy buxor och tröjor, eller om det fungerar med en vanlig maskin som har lite mer sömmar bara... är tacksam för tips!

fina saker du sytt btw.



mvh emma,

2010-12-25 @ 12:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0