Ännu en lördag...

Idag är d lördag o det brukar ju vara härligt för då är ju maken hemma o man brukar hitta på något kul med familjen. Men inte denna lördag. Idag är d nämligen svensexa för en kille i byn som ska gifta sig om två veckor. Så maken blir borta i stort sett hela dagen...suck! Men jag har dock redan hunnit att baka två satser kolakakor till min mans 30 års kalas...jippi...bara två satser kvar=) Var ju tvungen att smaka en liten liten bit men jag måste säga att visst var d gått men sockret gör sig påmint även i små former. Så att hålla sig från godsaker på kalasen o bröllopet som stundar blir nog inte så svårt för magverken man får av d är inte så kul=)
Jag har ringt min svägerska vars man också är borta på jippot så vi får se vad vi hittar på att göra....hoppas vi kommer på något roligt, känner att jag behöver d=)

Uppsala abstinens
En annan sak som hela tiden gör sig påmind är min uppsalaabstinens...har inte varit där o hälsat på mina vänner eller min bror sen i maj! Det är länge d i min bok...Jag skulle kunna packa bilen nu o dra ner om jag fick...Har nästan lust att göra d nästa helg, men vet inte riktigt om plånboken tillåter det. Dock skulle vi faktiskt behöva till ikea för att köpa stolar o till bauhaus för att inhandla en tvättställsblandare till toan där uppe.
Får se om gubben tillåter mig att åka o ta lite utav sparpengarna för att göra d=)
Jag bara måååååste dit snart o åker jag inte dit nu så blir d inte förns i typ slutet av november...suck!

Ja, ja, klaga lagom men iaf. Jag ska försöka göra denna dag till en härlig dag!
Carpe diem, är d inte så man säger=)

Hoppas inte dagen slutar som den på bilden gjorde då Lillan la sig på golvet o bara grinade...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0