Trädgårdsarbete med familjen

Äntligen så har vi fått fint väder här nu i dagarna två så idag bjöd jag hit mamma o pappa på middag o i gengäld så hjälpte dem oss lite i trädgården.
Jag hade bestämt mig för att förminska ett land som jag hade samt ta bort ett annat helt, o jag har som jag sagt innan inga gröna fingrar eller känsla för sådant. Men det har däremot min kära moder som på ett kick var igång o hjälpte mig o det blev riktigt bra! Tack tack säger jag för det.

Här har vi alltså förminskat ett land till hälften av storleken på djupet kanske jag ska tillägga. Så småningom ska det bli runda stenar kring landet har jag tänkt men jag måste komma på någonstans där jag kan hitta sådana först=) Men plantor som åkte ner var sådana jag haft där o i andra landet tidigare. D var liljor, två sorter, pärlhyacinter, violer heter de väl tror jag o smultronplantor. Det ska så småningom ner jordgubbsplantor också, ska bara hämta lite skott hos min väninna Jeanette.

Inte den mest fina bild på mig men jag måste ju visa att även jag drog mitt strå till stacken för att göra det fint hemma på tomten=)
Pappa han hjälpte Anders med gungställningen o bytte ut några plankor till tryckinpregnerade sådana. Sen blev han, som väl behövdes, barnvakt åt Lilly medan vi andra höll på å dona. Mamma o jag i landen o Anders brände lite gräs på baksidan av tomten.

Här roar sig lilltrollet med att klättra upp för trappstegen, upp o ner o så upp igen. Tänk vad roligt man kan ha med en stege=)

Gräsbränning, need I say more=)
Ha d gott så hörs vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0