tjoho i kallan!

Har egentligen inget viktigt att berätta men det har jag väl kanske inte allt för ofta. Jag babblar väl mest på om mig o mitt=)
I helgen så fick vi upp våran nya gungställning, bild kommer sen, Lilly kunde inte prova gungan då det regnade o blåste hela dagen i llördags, det var bara så tråkigt. Men den blev riktigt fin o jag ser fram emot att få använda den, eller ja kanske inte jag men Lilly=) Nu är det bara sandlåda som saknas, jag arbetar på den saken. Men det är mycket som ska byggas o köpas in nu inför rumdelning o så, så jag vill inte tjata alltför mycket på min stackars man.  Så jag fick en tanke om att jag kanske men bara kanske skulle bygga en själv...vet inte om det är en bra ide än men vi får se...
Igår så var vi i badhuset o släpade även dit kusinerna. Det blev riktigt lyckat, Lilly älskar att bada o med kusinen Oskar så kunde det väl inte bli bättre. Hon pratar hela tiden om Oskar o säger hans namn=) Något lite läskigt fick vi också vara med om jag o lillan. Jag är inte så hemma i bassängerna där trots att jag simmar ofta, men det är just d, jag håller mig på den delen av bassängen. Så jag känner inte till hur resten är uppbyggd o så. Vilket gjorde att när jag skulle gå mot trappen med lillan i famnen helt plötsligt tappade fotfästet o försvan ner under o Lilly med. Jag fick panik för en sekund men tog ett rejält bentag o fick upp Lilly på bassängkanten o mig själv ovanför vattenytan. Anders undrade vad i hela friden jag höll på med o Lilly grät. Jag fick lugnt förklara att jag inte hade en aning om att det helt plötsigt skulle bli tre meter djupt vatten precis innant trappen upp från bassängen, jag har aldrig varit i den delen förut. Men det gick bra o Lilly var snabbt uppe o sprang mellan barnbassängerna igen. Tur det säger jag bara, hade varit lite jobbigt annars...
Senare igår åkte vi till Nås en vända bara Lilly o jag så Anders skulle få vila sig lite. Där brändes det löv o gräs för fullt o Lilly gungade, men kallt var det som stryk så vi gick ganska snart in o fikade äppelpaj, som jag haft med mig o vanlijkräm.
Vi hörs gott folk, nu väntar barnen o lunch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0