Systund äntligen!!!

Idag blev jag hemma från jobbet i alla fall, jag var så otroligt snuvig inatt så jag knappt kunde andas. Så jag ringde o sjukanmälde mig, så skönt! Jag tror min kropp verkligen bara behövde vila, för jag mår mycket bättre nu. Jag skjustsade Lilly till Farmor medan karlarna höll på att bygga här hemma o tänk vad mycket man kan få gjort då=) Jag gjorde en bulldeg o samtidigt satte jag mig vid symaskinen som jag inte haft tid att sitta vid sen jag vet inte när....det var såååå kul o jag fick lite gjort också.
Detta blev det...

Blev inspirerad av min vän Therese blogg där hon visar syalster o gjorde en hakklapp. Den blev ganska bra i storleken, ska dock göra en liten justering till nästa...visst är det ett underbart vaxduk tyg!?
Sen blev det en...

...mössa till, denna gång en grå/rosa. Men jag har nu lyckats klura ut hur man gör en vändsydd så att jag kan ha den både som rosa o grå. Gör jag en till blir det dock vissa justeringar med mönstret...man lär sig=)
Till sist blev det en...

...linnetunika. Har inte kunnat prova det på Lilly för hon sover för natten. Jag gjorde det ikväll...Kan vara så att halsöppningen är lite stor så vi får se, hon får väl ha en tröja under eller så...
Men jag tycker annars att det blev ganska snyggt. Ska dock i fortsättningen inte göra egna kantband i jersey utan köpa elastiska sådana, blir nog lite snyggare o betydligt enklare att ha å göra med.
Ja, där hade ni det=)


Kommentarer
Postat av: Therese

Va fina grejjer du gjort. Älskar tyget på haklappen. Modellen ser för övrigt ganska lik min o jag tyckte att den blev bra. Vad är det för ändringar du ska göra?

Va söt Lilly blev i mössan. Den passade henne bra.



Ha nu en finfin dag! Kram

2010-05-15 @ 09:23:29
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0