Såååå trött!!

Kan man vara såhär trött, jag är till o med trött på att vara trött. Jag går med en känsla att jag skulle kunna grina när som helst, minsta lilla motgång så känner jag att d kommer o så är jag lätt irriterad. Känns inget kul alls! En riktigt jobbig del i det hela som jag känner just nu är att man ger så mycket till barnen på jobbet att jag inte har något kvar till Lilly. Snacka om att känna sig skyldig o som en riktigt dålig mamma. Nä fy o blä, jag älskar mitt jobb men jag längtar tills jag får semester o bara kan ägna mig åt min egen familj, mina vänner o mitt hus. Det kan inte vara meningen med livet att man hela tiden ska känna sig otillräcklig...Jag kommer med all sannorlikhet att njuta betydligt mycket mera av den stundande mammaledigheten än vad jag gjorde av förra. För nu vet jag hur det är att jobba heltid o ha småbarn o att som sagt aldrig ha tid till något. Nä nästa gång jag ska börja jobba får d inte bli mera än 75 procdent, man har ju faktiskt bara småbarn en gång i livet o den tiden vill jag njuta av o ha ork till. Men jag var nog tvungen att gå den hårda vägen o få denna lärdom på egen hand, d hade inte spelat någon roll om någon sagt hur d skulle bli. Jag var så inne på att börja jobba snabbt att jag inte tog in något annat. Men nu vet jag=) Some lessons are hard to learn...
Nu ska jag sova, även om klockan bara är barnet, men jag bara måste få stänga dessa tunga ögonlock för dagen nu, vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0