Så gick d, de blev gifta=)

Ja, hur gick det med detta lite roliga bröllop då som jag skrev om tidigare...Ja vart ska jag börja...
Vi börjar väl där vigseln börjar, jag kände mig helt säker på allt, hade skrivit ut mina översättningar på de stycken som prästen o jag kommit överrens om skulle vara med. Brudparet kommer fram o församlingen sätter sig o prästen öppnar munnen. Men ut kommer inte den inledning som vi kommit överrens om, nä han tar alternativ nr två...det blev lite jobbigt men jag tror att jag räddade situationen ganska bra. Därefter höll han sig ganska bra till programmet förutom att han helt glömmer löftena som brudparet ska ge varandra vid ringväxlingen o kastar om ordningen på de sista låtarna...men men... sen var det vigseltalet som prästen höll som jag inte hade den blekaste aning om vad det skulle handla om, men jag tror jag klarade ut även det ganska bra. Det handlade om förlåtelse o lyckönskningar.


Jag konfronterade prästen angående missen i början, självklart med glimten i ögat. O han hade kommit på sig själv att han valt fel o sa i samma mening, men jag talade om förlåtelse eller hur o så log han.
Hur gick mitt solo då? Jo, det gick riktigt bra om jag får säga det själv. Maria som spelade gjorde det jätte bra! Hon lade också en altstämma på vissa partier så det lät riktigt bra, det var så kul att få göra det med henne.
Sen var det bara fikat kvar o där fick jag översätta några kortare tal från prästen o familjen o så, men det gick bra. Inte så svårt, inga krångliga andliga fraser som skulle översättas.
De blev i alla fall gifta o det var det som var huvudsaken o de var jätte tacksamma till alla som ställt upp o hjälpt dem.

Här är då till vänster Maria som spelade o la den vackra altstämman. Bredvid henne har hon sin otroligt spralliga o roliga dotter Elsa som också fick vara med idag. Till höger så borde ni se att det är jag som sitter=)
Ja så där har ni storyn om hur d gick, jag tror att jag fick med det mesta o d viktigaste...


Kommentarer
Postat av: Jonny

Jag har hört från min far att det var en lyckad tillställning!

2010-05-10 @ 21:46:13
URL: http://baramin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0