Mycket på g...

Oj vad tiden går nu, jag börjar bli dålig på att uppdatera sidan känner jag=) Men vi är upp i så mycket nu att datortid får stå åt sidan. Väggen är nu uppe o klar, nu är det bara spackel,mängder med spackel som ska fylla springor o skruvhål...pusst=)  Men fint kommer det att bli det vet jag. Ena rummet, det som ska bli Lillys måste vi tapetsera om helt men i det andra blir den nya väggen en fond helt enkelt. Men jag sa det till maken att vi slår inte till på några dyra fina tapeter denna gång med tanke på vad som kan hamna på den=) Pennstreck o annat...
I vårat sovrum så har jag en hyffsad klar bild om vad jag vill ha, ska bara kolla av med maken om han är med på d. Jag vill ha en fondvägg med en jättefin rostapet som går i gråsvart, sen vill jag ha gråsvart i resten av rummet. Kan låta mörkt o dystert men det är det inte, den är väldigt ljus, som ett gammalt svartvitt kort liksom...svårt att förklara. Får lägga in bilder när jag hämtat hem katalogen.
Igår hade vi främmande hemma, vi bjöd hem några barnfamiljer då jag tyckte Lilly verkade så uttråkad på mig o maken. Det blev Jeanett o Christoffer med sonen Leo samt Sabina o Staf med tjejerna Moa o Hanna. Det blev full rulle hemma men bara kul!!! Sen var då Lilly glad o nöjd men för att maxa dagen så tog vi en cykeltur efter främmandet gått för Lilly ville så gärna ut o d hade slutat att regna. Hon älskar sin cykelkärra, hon går till hjälmen o tar den säger cykla. Sen går hon raka vägen till boden där vi har kärran o ska gärna hjälpa till att dra ut den=)
Hon är så söt!
Ja just ja, det måste ju sägas också, våra vänner Emma o Daniel fick sitt andra barn igår o det blev en liten tjej till, så nu är Alma storasyster. Så kul!
Idag så började allvaret igen med jobb, o jag börjar denna vecka med två halvsju stängningar...men det ska gå bra!
Jag ska försöka skriva snart igen o lägga in lite bilder från helgen som va, till dess ha d så gott!


Kommentarer
Postat av: Therese

Åhh va roligt att de fick en liten tjej till. Måste kommit på rätt dag va?



Vart har du fått ditt mönster ifrån? Jag har hittat det i en ottobre tidning. Dom tidningarna är förövrigt väldigt bra! Nästa sy projekt är en body till Theo. Jag ska bara beställa hem tryckknappar först:) Kram

2010-05-17 @ 14:03:33
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Marie [Mamma till William & GRAVID]

Ja verkligen, det är supergott att få sitta o babbla lite skit :) Det görs inte så ofta numera. Ja nu börjar det ta fart,så nu kan man snart börja känna sig gravid o inte bara fet, haha

2010-05-17 @ 20:31:01
URL: http://mzetterblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0