I vecka 27 o MVC besök...

Ja idag var det dags att träffa barnmorskan igen o hör o häpna så var hon riktigt trevlig. Denna gång lämnade jag dock Lilly hos faster Ruth o kusinerna, kändes bäst så. Sen sist jag var där har jag börjat käka järntabletter vilket gjort att jag är mycket piggare o gladare. Barnmorskan sa till mig idag att jag hade riktigt låga järnvärden så d var bra att jag kommit igång o äta tabletterna. Jag hade ett värde på 14 o det ska ligga över 40 i alla fall...Så ja, lågt var d=)  Annars så mätte jag magen o tog andra värden som denna gång så bättre ut. Jag frågade om hon kunde gå in o titta på journalerna från Lilly för att jämföra lite. Det kunde hon o kul var att min mage var lika stor som sist i samma vecka (alltså livmoder eller vad man ska säga). Hjärtslagen var nästan de samma, 144 för Lilly o 147 för denna bebbe osv. Lite kul tyckte jag att det var. Viktmässigt ligger jag lägre en sist, har försökt att tänka på att inte vräka i mig godis o choklad samt fika o chips. Har slarvat lite ska jag erkänna men har tagit nya tag o det går ganska  bra, men sötsuget är enormt!
Annars så mår jag riktigt bra nu, sjukt vad ett ämne som järn gör för kroppen o hur viktigt det är för att man ska må bra o vara pigg o så. Magen har tagit fart nu o växer men jag tycker fortfarande att det mest är mage o inta annat. Visst har jag fått lite mera rumpa men det får man väl räkna med när bäckenet går isär...
Jag har ingen foglossning än eller ont i höfter så det känns bra. Ja, jag mår bra helt enkelt, men det ska bli skönt att slippa alla lyft på jobbet snart. Har en månad kvar nu o det börjar kännas att man har ett tungt jobb vad gäller lyft av barn o påklädning o sånt. Men som jag sagt tidigare så kommer jag denna gång sakna jobbet mera i o med att jag trivts så bra.
ha d gott så hörs vi!


Kommentarer
Postat av: Malin

Spännande, snart är ni 4 =) Tyckte att tiden gick rysligt fort efter vecka 30, så snart är hon här.

Kram

2010-05-26 @ 21:03:44
URL: http://viistan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0