Parvelrännet!

Idag så var det en ganska fullmatad dag men på ett kul sätt. Men vi började den ganska lugnt o skönt med en riktig söndagsfrukost o det var länge sedan kan jag lova. Jag kokade ägg och tog till o med fram brödrosten o damma av den lite innan användning. Sen var det ost o marmelad, kaviar o messmör mm. Det blev en riktigt lyckad frukost helt enkelt. Sen var det bara att klä på sig långkalsonger och överdragsbyxor, overall för Lillys del dock för parvelrännet var nästa sak på dagordningen. För er som inte vet vad det är så är det en "skidtävling" för barn som hålls i snöån. I år var det den 62:a gången som tävlingen hölls o det var kusinen Wilma som för andra året i rad skulle åka. O det måste man ju åka o titta på för att stötta o heja på. Sen är det alltid trevligt att komma ut speciellt en dag som denna då solen sken o vädret var FANTASTISKT!

Här är hon, Wilma in action. Hon var otroligt duktig tycker jag, riktigt snabb måste jag säga. Här är hon snart 5 år o kan åka ganska obehindrat o en annan äger för det första inte ens ett par skidor o skulle jag ställa mig på ett par skulle jag säkert falla varannan meter. Riktigt pinsamt faktiskt, jag kanske får anlita Wilma som tränare=)

Som sagt så var det soligt så jag letade fram Lillys solbrillor o satte på dem, hon verkade gilla dem för de fick sitta kvar under hela tiden vi var ute. Hon var bara så snygg eller bedårande kanske är ett bättre ord.
Efter parvelrännet bar det av till morfar i Nås som stod för middagen idag, inte helt fel. Lövbiffgryta med potatis samt kaffe m. texaspecanglass satt inte helt fel i kistan när man varit ute på äventyr=) O i Nås blev vi kvar ett tag vilket var skönt, att bara få sitta ner o softa lite. Gött d!

Har jag inte sagt det förut så kan ni ju se det själva att morfar är en favorit hos Lilly, de har så roligt tillsammans så. Lilly behöver inte göra mycket för att morfars hjärta ska smälta eller för att han ska brista ut i skratt. O det är lika åt andra hållet också, morfar behöver inte göra mycket för att Lilly ska skratta o må bra heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0