Nya syalster!

Ja, nu har jag fått blodad tand för att sy barnkläder. Det är riktigt kul och man lär sig nya saker hela tiden som man kan förbättra till nästa gång. Jag fick ju lite tid idag att sy då jag är hemma sjuk från jobbet för att kurera mig de sista inkubationstimmarna innan man ska träffa någon eller gå ut. Så jag hann idag att sy färdigt tunikan som jag håll på med. Så här blev den. Jag är faktiskt ganska nöjd, det är min första tuika i bomullstyg.


Ska bara testa den på lillstunpan nu, jag hoppas att den sitter bra på henne.
Nästa alster som jag faktiskt gjorde i helgen som va är ett par fleece byxor. Lilly har behövt sådana under sin overall när det varit riktigt kallt. O så kom jag på att jag ju hade fleece tyg hemma så jag satte mig och sydde ett par. Här är dem.

Hade nog varit snyggare med rosa muddar men jag tänkte göra dem lite mera unisex ifall vi får en kille nästa gång. Men annars är jag riktigt nöjd med dem och de har fungerat riktigt bra och det är ju huvudsaken.


Kommentarer
Postat av: Therese

Snyggt! Du får ge mej lite tips o mönster när du kommer hit. Längtar till imorgon! Hoppas inte någon blir sjuk nu över natten.

2010-03-04 @ 21:43:25
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0