Mys med rörelse

Jag har ju inte skrivit så mycket om min graviditet än, men det är väl mest för att jag inte känt att det varit så mycket att orda om. Det händer ju inte så mycket den förta tiden, man har mest nog med att fatta att man faktiskt är gravid. Men nu börjar jag fatta det då magen helt plötsligt har börjat tok växa o jag måste skaffa nya gravidbyxor för linningen i byxorna är för tight. Det är den fråga jag ställde senast idag, varför gör man linningar på gravidbyxor? Jag har fått låna ett par ganska vida byxor från en kompis som sitter jättebra i benen o runt magen men just vid linningen är de supertighta, så jag måste tyvärr överge dem. De har varit ett par favoriter!
Men jag siktar på att åka till staden i helgen med lillskruttan så jag hoppas på att hitta något att hitta några byxor som jag kommer i=)
Jag har en tid känt små fjäderliknande rörelser i magen, jag kände dem mycket tidigare den här gången än med Lilly. Men det är väl för att man känner igen vad det är som det kanske upplevs som att man känner rörelser tidigare. Men idag så kände jag faktiskt första riktiga rörelsen, jag vet inte om jag ska kalla det sparkt riktigt men man kände verkligen att det var en liten krabat där inne. Då blev jag aldeles varm inombords o bara myste för mig själv. Det är verkligen en härlig känsla! Men sen kom små vad ska man säga, sammandragningar också o de var mindre sköna, men det är väl så, man får ta d onda med det goda=)
Jag är alltså nu, enligt mig själv, i vecka 19 o jag ska på ultraljud nu på torsdag, jag riktigt längtar efter att få åka o se vad det är för en lite filur som börjar göra sig påmind på insidan av mig.
Jag skriver mer när jag varit där.


Kommentarer
Postat av: Therese

Va roligt med ultraljud, det är en sak som aldrig blir en vana. Oavsett om man gjort det innan eller inte så är det hur häftigt som helst.



Va duktig du är som inte gått upp mer. Hoppas det håller i sig så resten av graviditeten. Jag gick inte heller upp så mycket innan v 20 men sen sa det bara poff.



Ja, vi får väl se hur jag lyckas med Gi... just nu vill jag bara komma i mina gamla kläder igen så då får det vara värt allt jag "missar" under en tid.

2010-03-22 @ 19:43:33
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0