Feber,feber o mera feber

Min älskade stackars lilla stumpa dras fortfarande med denna jobbiga feber. Vi ringde sjukstugan igår för att kolla om man skulle åka in för att få något annat än alvedon men vi fick svaret att hålla henne kall o se till att hon drack o kissade. Så hela dagen igår o idag så har hon sprungit omkring i bara blöjan men kokhet är hon ändå. Helt otroligt, det känns som att hon ska smälta bort i famnen på än så varm är hon. Man känner sig så maktlös som förälder sådana här gånger, att bara vänta...Men går inte febern ner imorgon så tänker jag då ringa sjukstugan igen o be dem kolla upp henne. Hur länge ska hon gå med denna dryga feber o bara få alvedon undrar man ju. O sen får man ju bara ge dessa små alvedon fyra gånger på 24 timmar, bara det är ju jobbigt. Alvedonet hinner ju gå ur hennes kropp o så blir hon varm o gnällig o så får man inte ge det man vet hjälper för man måste spara två doser till natten. Jag förstår ju varför, man vill ju inte ge för mycket för då kan man ju skada hennes lever men det är bara drygt som sagt att man känner sig så bakbunden o inte kan göra något för sitt lilla hjärtegryn som man ser mår så dåligt.
Idag trots allt så är vi hos mormor o morfar (alltså min mamma o pappa) för att träffa dels dem men också min bror o svägerska från Uppsala som är o hälsar på. Sen ska vi faktiskt lämna vårt lilla hjärtegryn hos dem för att själva få sova en hel natt o vila upp oss lite men också för att mormor så gärna ville rå om henne lite inna hon måste tillbaka till Uppsala för att jobba ytterligare en vecka.
Så idag slipper jag tänka på att fixa mat o allt sådan, skönt. Men visst ska jag erbjuda mig att ta bort disken från bordet o sätta in i maskinen. Men det hör ju till vanlig vett o etikett anser jag, dock kunde jag vara bättre på det=)
Nu måste jag ta hand om mitt lilla gryn, vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Sara

Moahaha, inte ens disken fick du göra - den gjorde jag :P

2010-03-20 @ 17:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0