Äntligen en ljusning!

Äntligen en ljusning på feberfronten, när Lilly kom hem igen från mormor o morfar så var hon typ gnölig o det har hon varit hela dagen sen dess men det verkar dock som febern gett sig. För hon är inte alls varm o vi har bara behövt ge alvedon en gång idag så det är ju positivt. Jag antar att hon är så trött o gnölig efter att ha haft så hög feber så länge samt inte kunnat äta ordentligt. Den har helt enkelt tagit all hennes energi, så hon får vara hemma från dagmamman imorgon för att vila upp sig en dag o komma igen pigg o glad som hon egentligen är.
Dagen började dock riktigt bra för Anders o mig, som sagt så sov lillan borta så vi fick sovmorgon, helt underbart. Man blir som en ny människa när man får sova o riktigt vila upp sig. Skulle inte sitta fel med flera sådana nätter=)
Vi hoppas väl att det ska bli lugnare nu när febern verkar ha försvunnit. I alla fall, så bjöd vi hem mamma o pappa samt brorsan o sara på fika efter förmiddagsmötet. Jag bokstavligen slängde ihop en tårta samt gjorde chokladbollar till fikat. Min bror fyllde 26 för en månad sen o vi har inte kunnat gratt honom så jag tänkte att vi skulle göra det idag. Jag tror han gillade gesten med tårta samt de presenter han fick vilka var en T-shirt o en bok.
Här ser ni lite utav kalaset...

Jacce är i full färd med att blåsa ut alla sex ljusen på tårtan, jag hade ju inte 26 likson så han fick de sista sex bara=) Lilly hon högg in på chokladbollarna, de är hennes favorit!
Tårtan jag gjorde var en enkel en med sockerkaks bottnar o hallon+grädde i ena lagret o banan+grädde i andra sen smetade jag på grädde runt hela tårtan. Som garnering krossade jag marianne choklad o strödde på samt hjärteströssel. Gästerna gillade den sa de o det blev faktiskt inte så mycket kvar av den så jag måste ju tro deras utlåtande=)
Nu sitter jag här helt trött o längtar efter att ta en varm dusch, sist jag skrev att jag skulle njuta av en dusch blev det inte riktigt så, varmvattnet var slut så d var bara att speedduscha d. Men nu har jag kollat så vattnet ska vara varmt=)
Förresten, kommentera gärna om ni läser mina inlägg så jag vet om det är någon som läser, d e alltid kul med lite feed back. Men rättstavning o sådant kan ni undvika=) Kram på er som läser!


Kommentarer
Postat av: Therese

Du har ju lyckats lägga in en bild! Bra jobbat!:)

Det låter som att ni hade en mysig söndag.



Idag kör jag igång med Gi igen, så nu kan jag ju bara drömma om att få äta tårta de närmsta månaderna. Känns lite sorgligt.



Kram vännen

2010-03-22 @ 10:22:19
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0