112 hallå!

Igår kväll så hade vi som sagt hemgrupp, jag o Lilly var med o fika men sen avlägsnade vi oss med en flaska välling för hon var febrig. Nä, febern hade inte givit vika under gårdagen utan höll i sig på 38,7 grader. O denna natt var heller inget undantag från de förra, hon sov ett par timmar sen började skriket...är så trött på sömnlösa nätter, jag känner mig mera som en zombie än en människa just nu. Jag gör saker på rutin o ställer någon en fråga tittar jag upp på personen helt frågandes med en dimma för ögonen...
Men tillbaks till min rubrik o natten, hon började som sagt att skrika o jag gick in o ut några gånger sen tog Anders över när han kom upp från källare där pelletspannan strulat lite. Vad som hände var att jag sagt till Anders att ge henne alvedon för det hade gått mer än fyra timmar sen sist, men han ville inte gå in igen för hon verkade ha lugnat ner sig sen gick han ner i källaren igen...trodde jag... Lilly vaknade efter en halvtimme igen varpå jag tog alvedonflaskan hällde upp 5ml o gav min lilla tös som snällt tog emot. Jag gick in o lade mig varpå Anders kommer in efter en liten stund (Lilly skriker ganska konstant nu) o frågar om jag givit henne alvedon. Ja, säger jag varpå Anders svarar att han också gjort det för en halvtimme sedan. Varpå jag säger att han måste ju säga till mig om han gör det när vi båda springer som tättingar in o ut från Lillys rum. Jag kollar på flaskan vad man gör vid överdosering o texten lyder "ring 112 vid överdosering för skador kan uppkomma som du inte ser". Så mitt i natten får Anders ta o ringa 112 o förklara situationen varpå han blir kopplad till giftcentralen o får förklara allt igen...jag är nervös o undrar om vår lilla dam ska behöva magpumpas eller om jag ska försöka få henne att spy. Men som tur var verkade det inte vara någon större fara men vi fick absolut inte ge henne nå mera alvedon förrens i eftermiddag idag. Pusst! Då var det "bara" att lägga Lilly igen o köra fem minuters metoden o hon somnade igen typ vid två tiden. Sen ringde mitt alarm vid 04.45 o då var det bara att kliva upp o nu sitter jag här på jobbet. Vi får se hur den här dagen går.

O ja, jag kommer inom en snar framtid att bälja i mig en kopp kaffe!


Kommentarer
Postat av: Malin

Tur att det gick bra. När jag var 5 år hällde jag i mig en halv flaska alvedon, och jag blev varken magpumpad eller fick någons fingrar i halsen. Kan dock tycka att alvedon inte har lika stor effekt på mig som andra verkar få av den =) Men det kanske bara är inbillning.

Tur är det iaf att det gick bra med Lilly =)

2010-03-19 @ 14:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0