Lite smått o gott...

I onsdags när jag kom hem så träffade jag min tjejkompisar o deras barn i lekparken där vi hade bestämt dejt. Det var supertrevligt förutom att det var lite väl myggit ett tag. Vi fikade lite o barnen sprang omkring o lekte o gungade o klättrade mm. Vi fick ju riktigt fint väder å. Efter d så var vi bjudna till mamma o pappa på midsommar middag vilket var riktigt fint o gött=)

Igår så var vi ute i stort sett hela dagen, vi fick ju sådant kanonväder då med, grymt gött!
Lilly invigde poolen för första gången i år o jag insåg ganska snabbt att vi måste skaffa en större. Jag köpte den förra året till henne när hon var typ mindre=)

På eftermiddagen bar det av till borlänge för lite sommarshopping till mig faktiskt=) Jag kan säga att det gick lite pengar men jag var tvungen att ha något att sätta på mig både på kropp o fötter nu i  sommar. Så det blev några tunikor o två par skor. Är grymt nöjd med min shopping måste jag säga. Det blev även en tvättmaskin o en torktummlare som ska hämtas hem på måndag, äntligen säger jag!!!
Idag hade vi först besök av Malin o Maja, riktigt trevligt, vad kul att tjöta lite med henne om allt möjligt. Maja o Lilly lekte bra med varandra efter en liten stunds prövning o testning för att se vart gränser o så gick=)
Sen bar det av till svärföräldrarna där vi blev bjudna på midsommar mat tillsammans med makens äldsta bror micke o flickvän som annars bor i Stockholm. Även det riktigt kul, gott o trevligt! Sommarens första kubbspel ägde även rum, vi vann första gången men fick spö andra...vad med kan man begära=)

Här sötnosen Maja


Till vänster med stort smajl är Micke, sen till höger om honom Frida, sen jag o vid bordet mitt emot oss svärfar o makens lillebror Daniel.

Man skulle kunna tro att jag gör reklam för milkos ekologiska röda mjölk men vad jag faktiskt tagit kort på är Lilly som matar farmor o farfar med tesked. Hon hade en lite plastburk som hon satt o vispade i o tog sen upp skeden o matade dem i tur o ordning=)


Kommentarer
Postat av: Therese

Va mysigt. Lite avis på att jag inte kunde va med på er mammadate. Vi kanske kan dra ihop nåt i sommar om inte alla är borta på semester? Vore kul. Idag ska vi skjutsa Mira till mormor och morfar, sen blir vi ensamma i över en vecka. Få se hur det går. Snart dyker vi upp iaf och då tycker jag att vi ska ta en repris på vår barnfria soldag i närsjön. Det var ju bara sååå mysigt och skönt! Kram

2010-06-26 @ 08:09:55
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0