Sjukt barn...

Jag kanske berättade att Lilly inte mådde så bra igår, när vi tempade henne hade hon 38.8 i feber med alvedon i kroppen. Jag tyckte så synd om henne, hon har aldrig haft så hög feber o jag har aldrig känt henne så varm o het. Man nästan brände sig på henne, lilltufflan. Idag på morgonen hade tempen sjunkit lite men hon var så konstig efter att hon sovit lite på förmiddagen. Hon var helt otröstlig o bara grät o grät så jag ringde sjukvårdsupplysningen o fick en tid på sjukstugan. Så medan pappa o jag tapetserade vårat nya sovrum åkte maken iväg med lillan till doktorn. Där visade det sig att hon hade öroninfektion som möjligtvis gått ner i halsen. Så hon fick pencilin( vet inte hur d stavas) som hon ska ta nu i tio dagar....suck! Tycker så synd om henne, hon har varit så mycket sjuk nu hela våren så jag tycker att hon fått sin beskärda del av sjukdom...Hoppas att all infektion försvinner nu så hon får vara frisk LÄNGE!
Annars så har vi som jag skrev tapetserat men vi är inte klara än, blir det i helgen hoppas vi. Sen är det bara tapeter i lillans rum kvar som jag beställde idag. Sen kan vi äntligen flytta upp o jag får äntligen sova riktigt i våran riktiga säng...jag tok längtar verkligen!!!!!
Ikväll har jag inte orkat med så mycket, är trött men framförallt så är bebben i magen helt vild! Den är inte stilla en sekund känns det som o man tror att den försöker ta sig ut åt alla håll o kanter av magen så det spänner något otroligt! Det känns vissa gånger då den pressar sig utåt som att skinnet ska spricka, ingen skön känsla=(
Men men, snart är det över, sista tiden brukar gå riktigt fort o jag hoppas på d för nu börjar jag bli trött på magen faktistkt...
Hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0