Rutålägret 2010

Hej ni som läser min blogg, jag har inte skrivit på ett tag nu för jag är på läger för d mesta=)
Vi har ett barn o ungdomsläger i en by lite längre bort som kallas för rutålägret o har hållts snart i 60 år nu. Min man är med för 21 året, först var han själv deltagare sen gick han över till att bli ledare. I år hade vi bestämt oss för att vara där hela familjen o bo i husvagn. Lägret började i tisdags men jag gjorde min sista arbetsdag i onsdags så efter jobbet hämtade jag Lilly hos farmor o sen packade jag bilen full o åkte ut till lägret. Allt gick jättebra fram tills vi skulle lägga Lilly i husvagnen som för d första inte alls är fräsch eller direkt fin. Den luktade mögel eller något liknande plus att det var fruktansvärt varm där inne. Men vi var opptimistiska o bäddade in henne o satte på barnvakten men efter några timmars försök gav jag upp med gråten i full gång. Det hör till saken att jag vaknat fyra den morgonen o hade öppning på jobbet så jag var själv helt slut o orkade ingenting. Så med gråten fullt utblommad o en trött Lilly packade vi in allt i bilen igen o åkte hem o la oss utan maken som var kvar. Lilly somnade på stört!
Så nu har vi sovit hemma o åkt ut dit efter frukost, sedan har vi varit där till ca halv tre då vi åkt hem igen. En ganska lagom dag för Lilly då hon är helt slut när vi kommer hem...Vi har varje dag varit uppe o badat,ja, även jag som har blivit en stor badkruka annars. Men vad gör man när Lilly ska ut på djupt vatten, då lär man följa med=)


Men nu är lägret snart till enda, sista dagen är imorgon sen får jag hem min käre make även på kvällstid. Det ska bli en fröjd, för jag kan säga att mitt tålamod börjar tryta. Lilly sköter sig så bra på dagarna att hon är helt trotsig när hon väl kommer hem o ska göra precis tvärt emot det jag säger. Eller göra allt hon vet att hon inte får, det är som att det kliar i kroppen efter att få göra något fel. Själv känner jag mig supertråkig som bara säger nej o ajaj när man kommer hem.

Men snart ska även vi på semester, det bär av på tisdag o hur det går får jag skriva om senare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0