Ny mössa färdig!

Jag blev tipsad om ett nytt mönster/sätt att sy mössor på så jag var ju självklart tvungen att prova. Blev nöjd men vet lite finjustering blir det allt till nästa mössa, men så är det när man provar något nytt=)
Jag var iväg till stan igår med mamma en liten tur men vi var båda helt slut efter ett par timmar där.
Jag hittade inte så jättemycket till sovrummet dock, det var rätt utplockat o en del inredningsbutiker som jag tänkt gå i var nedlagda o ersatta med tråkiga dyra märkesklädesbutiker istället=(
Men vad jag ska komma fram till är att jag köpte textilfärg i en tub som man skriver med vilken jag också självklart testade på mössan. Det blir en uppstående känsla då texten eller motivet reser sig. Lite fränt=)

Hon fick agera modell tidigt, jag kunde inte vänta så vid frukosten åkte mössan på o den satt som en smäck=)
Det är nog första mössan jag gjort som faktiskt inte var för stor för henne. Man börjar lära sig som sagt hur tygerna fungerar o hur mycket stretch det är i dem=)

För övrigt så hittade jag inte så mycket igår som sagt, jag köpte varsitt vitt bäddlakansett till maken o mig på rea. Annars blev det textilfärgen, ett par stämplar o en present till svägerskan typ...
Ser fram emot bättre shopping i Ullared fram i oktober, jag hoppas att den blir av. Vad jag menar är att jag hoppas vi får en bebis som klarar av de=)
Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0