Ja, då var symaskinen igång igen...

Många inlägg på raken här men så blir d  när man inte haft tid till datorn.
När jag kommit hem från lägret så har jag mest sysselsatt Lilly o mig fram till läggning sen har jag sytt!
Jag fick äntligen mina tyger som jag beställde förra veckan o jag kunde ju inte låta bli att börja sy direkt.
Mitt första alster, en tunika, höll jag på med inpå småtimmarna, med avbrott av min kära svägerska o en kopp te=)

Jag är kär i detta tyg o Lilly gjorde sig väldigt bra i det=)

Kvällen efter fick jag en idé till en klänning så jag satte mig med ett annat underbart tyg o sydde. O jag blev riktigt nöjd över resutatet. Denna kreation ska lillan ha på sig imorgon då det är avslutning på lägret=)

Även detta ett underbart tyg!!!
Ikväll efter jag nu avslutat detta inlägg så ska jag sätta mig vid min maskin igen o ännu ett annat tyg o sy ett par ballongshorts till sessan. Denna gång är temat safari mönster....vi får se hur de blir=) o ni får se dem så småningom på bloggen=)
Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilka fina klänningar! Det gröna tyget va ju helt lööövly =)



Jag, jag älskar Majas baddräkt jag önskar den växer med henne =)

2010-07-03 @ 20:35:54
URL: http://viistan.blogspot.com
Postat av: Therese

Dom tygerna är verkligen kanonfina. Jag har också fått en order precis från jny. Har några beställningar på mössor och scarfs som jag ska sy. Passade på att beställa lite extra tyg så att jag kan sy till mina små också. Blev sugen på att testa din nedersta modell. Kram

2010-07-03 @ 20:58:42
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag gör egna muddar av jerseytyg eller interlock. Jag har kommit på hur jag ska sy dem för att få till det snyggt, så efter x antal misslyckanden börjar det nu se hyffsat ut:) Mitt nästa projekt är leggings till Mira och en body till Theo. Tänk att det kan va så kul att sy! Kram o ha nu en mysig semester i värmen!

2010-07-03 @ 21:26:11
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0