Ännu en fullspäckad dag...

Ännu en fullspäckad dag har det varit idag men dock roligt på sitt sätt. Jag fick sovmorgon i morse o d e alltid lika gott. Sen efter frukost gjorde vi lite nytta på övervåningen, jag städade av golvet i Lillys rum samt torkade hennes fönster till ingen nytta kändes d som. Det är så gamla fönster att d knappt märks att man gjort dem rena trots att vattnet blev helt svart...när jag var klar där tok maken vid o satte upp mörkläggningsgardinen. Jag själv åkte till en tjej som är nyutexaminerad frissör (Therese lillasyster) o fick mitt hår slingat igen. Så nu är jag faktiskt ganska ljus måste jag säga...måste bara införskaffa ett bra silverschampo så inte håret ser gult ut=)
Efter jag var klar där drog vi en repa till insjön o införskaffade dörrhandtag till våra nya dörrar på övervåningen samt lite annat smått o gott som behövdes till renoveringen. Jag å min sida kunde inte låta bli att fynda fyra dukar/löpare på fabriksbutiken. Dem skulla sammanlagt ha kostat mig fyrahundra men jag fick dem för tvåhundra, alltså halva priset=) Det kändes riktigt bra!
Men, jag måste lägga till ett men...jag hade under hela tiden vi var där superont i magen o likaså på vägen hem. Jag sa så till maken att såhär ont hade jag inte ens när vi åkte in till BB med Lilly varpå han blev lite nervös=) Men det gick över när jag kom hem o fick vila lite o äta lite mat. Så ingen bebis än inte, nog för att jag vill ha tidigt men riktigt än får hon inte komma ut=)
Ikväll har vi dock bara gjort nyttiga saker, skruvat o målat o piffat o så. Jag sa så till maken att vi hade ju faktist fredagsmys igårkväll då våra goda vänner från Jönköping var hos oss.
Vi spelade ett helt sjukt men kul spel (helt hysteriskt är dess namn) samt smaskade snask, pratade o rundade av med kvällsfika. En hel lyckad kväll måste jag säga, en sån där kväll man bara mår sådär extra bra efter o känner sig helt nöjd=)
Så ikväll fick vi som sagt allt göra lite nytta o ta (som jag sa) torsdagskväll ikväll istället=)
Här lite fina bilder på Lilly bara sådär...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0