Snö, snö och åter snö

Varför, det är väl d enda man kan säga, varför? Först tyckte jag d var kul när d såg ut som att vi skulle få en riktig vinter men sen när temperaturen sjönk så man inte kunde va ute o njuta av snön var d ju bara helt kasst. Sen när temperaturen väl steg lite ja, då komd bara mer snö o supertrist väder. Och nu efter ca fyra månader med detta väder med snö o kalla vill jag faktiskt bara ha VÅR!!!! Jag tror jag får sykbryt eller nått annars. Man orkar ju ingenting tycker jag när man kommer hem från jobber o allt bara är grått, trist o kallt...Nu är jag väldigt negativ jag vet men hallå, vem är inte det efter den här vintern som aldrig vill släppa sitt grepp o ta slut. Det bara kommer mer o mer o mer o så lite mera snö, eller nä inte lite mera snö för när d väl ska till o snöa här uppe så måste vintern slå på stort o bjuda på 4 deci snö på en gång. Kul att köra till o hem från jobbet då? NEJ!
Jag längtar till trekvarts byxor, linne, lätt kofta o flippflopp skor! Men som d ser ut lär d dröja. Var är den varma effekten av växthuseffekten? Jag tycker d mera liknar som om vi är påväg mot nästa istid jag.
Ja, ja, nog ordat om d. Igår var jag o hälsade på Therese o helt barnfri var jag, så skönt. Äntligen kunde man sitta o prata ostört och bara njuta. Mamma Marina (som för övrigt är Lillys dagmamma) slog på stort o bjöd på semla, smask!! Den var inte att leka med, ingen torr bulle där inte som man kunde döda någon med om man skulle kasstat den på någon=) Jag ser fram emot att åka o hälsa på dem i Jönköping om två veckor. Då slår nog jag o Therese på stort o tar bilen till ullared o shoppar loss=) Ska bara övertala gubben lite till, men d ska nog gå vägen. Han blev faktiskt ganska imponerad av ullared när vi var där i sommras o storhandlade. Man tjänar faktiskt en hel del på att åka dit om man ska handla till d små.
Kram så hörs vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0