Rosa bumbo!!!

Jag har varit på jakt efter en bumbo till Sandra ett tag nu. Men så innan vi skulle ner till släkten fick jag för mig att titta i östergötlandsområdet. Det vill säga där släkten bor. O så hittade jag en ROSA bumbo, som faktiskt fanns kvar. Jag har ringt o svarat på många annonser men de flesta bumbos har då redan sålts, de går som smör i solsken tror jag bestämt. Jag ringde iaf på den rosa fina bumbon o den fanns kvar! Jag ringde då snabbt upp min morbror som bor i Norrköping där den fanns o frågade om han kunde tänka sig köpa ut den åt mig. Snäll som han är så kunde han det o gjorde det samma kväll. Så när vi kom hem från släkten så hade jag en underbar bumbo stol med mig!=)
Vad är då en bumbo undrar kanske en del. Jo det är en suverän uppfinning! Det är en "stol" för så små som tremånaders. Bara barnet lärt sig att hålla upp sitt huvud så kan man anv. den. O den är perfekt för nyfikna småttingar som min Sandra. Jag lånade en då Lilly var liten o hon älskade den lika som Sandra älskar att sitta i sin nu. Nu kan hon sitta med oss vid matbordet o se alla o känna sig delaktig vilket gör henne mer lugn o glad=)

O här är min underbaring i sin egna stol.

Sin egna ja, oj, oj, oj, vilket bråk d blev om denna stol med storasyster. För ALLT är ju numera Lillys, att det finns något som är Sandras går inte riktigt in utan d är ju hennes (MIIIIN!!!!) som hon säger. Det ska bli intressant i jul då de ska få julklapparna o ser om Lilly låter Sandra få ha något för sig själv...min gissning är att d nog kommer bli en del friktion mellan oss=)


Kommentarer
Postat av: Therese

Hjälp va hon växer lillstumpan! Hon har fått riktigt goa runda kinder också:) Ser fram emot att träffa er i jul. Idag är en dag då jag önskade att vi bodde lite närmre så vi kunde träffas. Känner mej ensammast i världen med trotsigt barn som jag bråkar med mest hela tiden. Orken tog slut redan klockan åtta i morse.

2010-12-08 @ 13:53:28
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0