Lusselelle, lusselelle...

Sälenturister....pusst!!! o suck!!! De ska visst styra världen eller iallafall sverige. Alla ska visst bara niga o bocka o anpassa sig snällt efter vad de vill. Vad pratar jag om nu kanske ni undrar...(förlåt om du är sälenturist men du kommer snart förstå min frustration) Jag pratar om våra nya busstabeller som numera är gjorda efter sälenturismen o inte efter den lokala befolkningen. Så de som har pendlat till jobb med lokaltrafiken måste nu tänka om eller de som studerar för den delen...De kära turisterna kan ju absolut eller ska absolut inte behöva vänta mer en en kvart i väntrummet på sin fina lilla ända. Men vi som bor här ska vänta två eller två o en halv timme på att bussen hem från jobbet ska komma. Detta var vad som hände igår. Anders slutade tidigt o kommer till stationen glad o nöjd över att han ska få komma hem tidigt. Men ICKE!!! I stället får han komma hem kvart i SEX! Han slutade vid två...TVÅ. Då visar d sig att de har dragit in båda vad ska man säga skol o pendlarbussarna. De två bussar som brukar vara knökamycket folk på som ska hem har man alltså dragit IN...man kan ju bli helt vansinnig. Så min man fick vackert sitta på sin ända o vänta i två o en  halv timme på ett tåg som skulle ta honom hem. Han var så arg att han kunde ha slagit sönder något sa han i telefonen när han ringde o meddelande mig om vad som stod på.
Vad som har hänt med bussarna här uppe är att man tagit bort många turer från en linje vi brukar pendla med här uppe som redan från början knappt gick en gång i timmen. O sen har man satt in en ny linje som är anpassad efter sälenturisterna o deras behov. En buss som bara stannar på ett ställe i varje by samt inte ens stannar o tar upp folk i varje by. Allt för att d ska gå snabbt....
Så när min man väl kom hem igår tänkte jag att han kunde behöva uppmuntras lite så jag fick Lilly att sätta på sig sitt lucia linne, tomteluva samt luciakronan o möta honom i dörren med lusselelle o lite fika på ett fat.
Anders smälte o blev jätteglad! Det var precis d han behövde sa han sen när vi lagt oss för att sova senare på kvällen=)



Övning framför spegeln innan pappa kom=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0