Hemma igen...

Idag blev Lilly hemma igen, inte för att hon är sjuk utan för att hon inte ska bli d=)
Hon var hos Marina i tisdags o så var d meningen att hon skulle dit idag också men så blev d inte. Alla barn i järna skulle nämligen till stora kyrkan idag på besök, närmare 90 stycken = smittohärd=)
Jag brukar inte vara nojig eller bry mig annars men vi ska ju som jag säkert berättat på släktträff nu i helgen så jag vill verkligen att vi ska var friska allihopa.
Julkalendern blev en hit idag igen=) idag låg d 6st nonstop karameller i, hon blev helförtjust=)
Men som sagt Lilly är hemma o det är full rulle o mina ideer börjar sina, vi har målat, vi har limmat servetter på toarullar, ballonger o kartongbitar (hon gillar att limma). Sen tog jag en chansning så jag har faktiskt varit upp i Sandras blivande rum o spacklat hela fondväggen samt lite andra skarvar....o d var precis att d gick med båda barnen vakna. Är lite stolt över mig själv måste jag säga. Men sen var d bara fika som gälde...o ja, jag fikade pepparkaka o glögg. Jag äter väl ganska lchf men man kan samtidigt säga att jag tagit ett uppehåll tills nyår så mycket som jag fuskar hit o dit=) Det är ju faktiskt jul....men jag svullar absolut inte d går inte för då säger magen till så d e ju bra=)
Jag hoppas kunna komma ut en sväng idag, det är typ 20 grader kallt men jag tror d har börjat sjunka nu när solen kommit fram. Så om d ligger runt 15 ska vi ut o åka pulka en sväng, det behöver både jag o Lilly annars kommer vi gå varandra på nerverna idag...speciellt som jag ska ha dem heeeeela dagen, maken ska bort på hemgrupp samt träning...suck!
Men klarar d gör  jag hur bra är en annan sak=)
Önska mig lycka till!!

Här är grisen vi gjorde sist hon var hemma länge=)
(material: ballong, sönderrivet papper, tapetklister, äggkartong o vattenfärg)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0