tuff tröja klar!

Idag var d som tidigare sagt lämning hos dagmamman igen, ingen höjdare idag heller tyvärr. Hon bara grinar o vill inte, hoppas att det löser sig väldigt snart, lite drygt att lämna för modershjärtat=)
I sådana lägen är jag alla gånger hellre dagisfröken än mamma, då tar man bara barnet o vet att allt blir bra om en stund o man får se d me...
Men jag åkte hem o började sy på tröjan jag började med till Lilly igår för att skingra tankarna. Den blev klar lagom tills jag skulle hämta lillan o jag blev nöjd. Men, ja det finns ett men=) Jag gjorde ett tryck på den så jag har inte kunnat testa den på henne o jag är så nyfiken på hur den är på. Jag misstänker att den är stor i storleken, gjorde den i stl. 92 men den ser ut att vara minst 98...men den kommer väl att passa någon gång. Den blev iaf. inte för liten=)

Tyget är från jofotex o trycksakerna från panduro.

På eftermiddagen idag var det kalasdax igen denna gången för lillsvågern som blev 22 idag. Där bjöds d på kaka, bulle o tårta...fick försöka hålla igen lite så man inte sväller upp nu den sista veckan eller gud bevare veckorna.
Här lite bilder från d.

Kusin Wilma o snufs i matchande rosa outfits=)

Här börjar barnen att klättra på väggarna o det innan vi fikat o de fått i sig socker=)
Kjolen knåpade jag förresten ihop idag medan lilly skulle somna, lite grön muddväv från jofotex o vanligt bommullstyg från ortens kd textil som blev över när jag sydde gardiner=)


Här svågern som öppnat paketet från oss o fam samuel johansson. Det var en t-shirt o ett presentkort.

Jag vet inte om jag nämnt d tidigare men jag älskar att scrapbooka lite då o då men då blir d ofta grattiskort eller andra slags kort till vänner o bekanta. Här är kortet jag gjorde till svågern idag.

Sen måste jag bara lägga in en sista bild på min kära älsklings sessa som ser så cool ut i denna outfit.

Jeansshortsen var de jag fyndade på kapphal för halva reapriset. Legginsen är från Hm likaså tröjan...
kram på er så hörs vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0