Utedag i vackert väder!

Jag sa ju att ni var tvugna att var ute idag så jag kunde ju inte vara sämre själv. Så när jag hämtat Lilly hos dagmamman idag så var vi först o sa hej till ett par kompisar vi inte träffat på länge sen åkte vi hem åt lite mellis o sen gick vi ut. Jag tog fram cykelkärran o sen bar det iväg, inte jättelångt men vi gjorde en repa o det var så skönt! Både sessan o jag trivdes tror jag, hon satt o sjöng i kärran. Men det är ganska tungt att cykla med henne i kärran nu till skilnad från förra säsongen, så man får ganska bra lårträning skulle jag vilja påstå=)
Jag ska nog försöka införskaffa en sån där stol man sätter på själva cykeln just för sådana här tillfällen då man bara vill ta en kort liten tur. Kärran är kanon att ha om man ska lite längre o ha kanske lite matsäck med sig eller skötväskan mm.

Först mellis med skorpa o kaka samt apelsin



Sen ut i kärran för en tur i det underbara vårvädret.

Hon hade ingen hjälm men vi skulle få låna en av kusinerna så jag åkte förbi där för att kolla om de var hemma så jag kunde använda den direkt. Men de var o handlade men kom förbicyklandes med den en lite stund senare.

O när hon väl fått på sig hjälmen så fick jag inte ta av den så hon lekte med kusinerna en stund iklädd denna snygga huvudbonad=)
Visst är hon SÖT i den, men jag kanske är partisk i min bedömning=) 
Men idag var vi ut till kvällen innan vi gick in o gjorde mat. Sen var det bums i säng för Lilly o då var klockan närmare kvart i åtta. Så jag har i allafall utnyttjat det fina vårvädret vi fick idag, skulle inte vara helt fel med flera sådana dagar framöver, imorgon är inte för tidigt=)
Ha d så hörs vi!


Kommentarer
Postat av: Therese

Hej vännen. Längem sen jag kommenterade nu. Va fint det blev i lekrummet. Sak bli kul atts e det live framöver.

Låter som att ni hade en mysig helg. Önskade att vi kunde göra nåt liknande... men det får väl vänta till sommaren kanske då Theo är lite äldre.



Sanden köpte vi på ett grustag i stan. Kostade 250 kr för en hel släpvagn. Räckte och blev över! Så det är ett tips.



Nu ska jag laga mat till hungrig tjej. Kram

2010-04-13 @ 11:33:22
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0