Stort o nytt betyder inte alltid bra

Seriöst! Man har i Uppsala byggt om ikea till ett väldigt stort ikea, riktigt stort! Man  skulle ju hoppas att de också förbättrat sitt sortiment från tidigare då det aldrig fanns det man ville ha. Men, nä då, jag undrar vad de har på alla dessa kvadratmeter med butiksyta? Mamma skulle som sagt köpa tre saker, TRE, åt mig men icke. Jag tror hon till sist kom hem med tavellisten men det var nog allt. Helt sjukt! Det var inte så att det var slut för att det var åtgång, nä, de hade inte dem sakerna. Ska man behöva åka till Stockholm eller Jönköping för att få tag på grejerna de visar på nätet eller katalogen? Det är pinsamt tycker jag. Låter jag upprörd så är det för att jag faktiskt på riktigt är det! Jag hoppas att Falun kan bjuda på ett bättre  utbud o att jag kanske kan hitta något trevligt barngardinstyg där. Jag vet att det finns en tygaffär där men det var säkert tre år sen jag var in dit sist. Den kanske inte ens finns kvar, ja ja jag får kolla o se. Hur som helst så ska det bli skönt att komma iväg.
Annars idag så har det varit helt ok, efter jobbet så åkte jag o simmade vilket var riktigt, riktigt skönt! Jag har tänkt att jag ska komma iväg en gång i veckan o simma, i alla fall i 9 veckor till. Jag hoppas att jag orkar det, att inte magen hindrar mig, men mvc påstår ju att man ska kunna simma länge o att det är bra för den gravida kroppen. Men jag kanske får ta det lite lugnare o inte simma så långt varje gång. Idag gjorde jag 30 vändor, alltså 750 meter sen började det sticka i magen så då fick jag ge upp. Hade tänkt mig en kilometer men jag måste väl lyssna till min gravida kropp o inse att jag inte kan ta i lika mycket som innan.  Det är lite jobbigt att behöva inse det faktiskt=) Men efter simmningen så satte jag mig i bastun o var alldeles själv, lyx! Det var helt underbart att bara sitta där i värmen o koppla av o känna stressen rinna ur en. Jag hoppas på mera sådant i helgen=)
Det kanske dröjer ett par dagar innan jag skriver nu, vi får se, det stod något om gratis uppkoppling på hotellet så kanske=) Men antagligen inte. Ha d gott det ska då jag försöka ha=)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0