Mycket på gång!

Ja, jag har inte skrivit på ett tag men det är så otroligt mycket på nu tycker jag=)
Igår fick jag åka hem från jobbet för att hämta hem min lilla tuffla från dagmamman på grund av feber. Hon var helt hängig o det var bara att stoppa henne i säng när vi kom hem. Under tiden hon sov kom jag på att jag för andra gången missat mitt besök på LAB för blodprovstagning som man gör när man är gravid. SÅÅÅ pinsamt, men det var bara att ringa be om ursäkt o hoppas på en ny tid. Vilket jag fick, jag skulle infinna mig där innom en timme, så d var bara att ringa mamma som just vaknat efter att ha jobbat natt o be om barnvakt. Hon ställde snällt upp o när lilly vaknade tog jag upp henne o gav henne ganska snabbt till mamma o sen var det bara att åka iväg. Tre rör blod på mindre än en minut så var jag klar att åka därifrån. Sjukt vad fort det går att tappa blod från en egentligen, lite läskigt nästan...
När jag kom hem till tufflan märkte jag att hon var hård i magen o undrade om d var därför hon fått hög temp så i med russin o glass o i morse kom det som skulle komma. Men febern är kvar men vi upptäckte också igår att hon håller på att få nya tänder så d kan ju vara de som spökar också. Jag hoppas det för idag är det kalas hos farfar Lennart o det vill vi inte missa, sen är vi bjudna på 30 års kalas på lördag o de vill vi ju absolut gå på så jag hoppas att gullgrodan piggnar till under dagen.
Annars då, jag är piggare idag för första gången på länge så jag har packat badgrejerna o tänkte att jag skulle ta mig en simtur efter jobbet innan kalaset. Paketen är redan inslagna o kortet gjort så d e lugnt, jag kan då gott unna mig en simtur o fem minuter i bastun med min apelsin=)
Jag ska in o jobba nu, ha d!


Kommentarer
Postat av: Therese

Hoppas Lilly blir frisk snart. De var ju tur att det är helg snart så hon får vara hemma och ta igen sig.

Roligt med kalas. Hoppas ni får trevligt. Hälsa från oss:)



Roligt att läsa att du börjar bli piggare, jag vet hur jobbigt det kan va med den där tröttheten.

Kram kram

2010-04-22 @ 13:09:27
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0