Magen gör sig påmind

Har faktiskt inte riktigt greppat detta med att jag ska ha barn igen men nu mer o mer så blir jag påmind om det. Så länge magen bara var liten o inte gjorde så mycket väsen av sig så tänkte man ju inte på graviditeten. Men nu har det bara sagt poff o magen står rätt ut tycker jag själv (vet att den kommer bli betydligt mkt större), sen så rör sig lillan otroligt mycket där inne o det känns=) Jag måste dock säga att det är mysigare den här graviditeten vad gäller att känna bebisen, bara av den enkla anledningen att jag faktiskt känner den. När jag gick med Lilly så låg moderkakan i framvägg samt långt ner (jag var nära att få ett planerat snitt pga detta) men den här gången ligger den på baksidan så jag känner mycket mer samt mycket tidigare o det är kul. Jag kände att jag berövades den känslan förra gången då jag inte kände så mkt som en fjäderrörelse innan jag var i typ vecka 25-26. Nu är jag i vecka 19 o jag känner hur lillan sparkar o har sig där inne, helt fantastiskt är det!
Men tyvärr är det ju inte bara mysigt, som idag så är hon igång men jag tror hon sparkar på något eller vad det nu är som gör att jag har lite ont i magen o känner mig nästan illamående men det är väl smällen man får ta=)
Förövrigt så har jag fortfarande en bra o relativt smärtfri graviditet utan några komplikationer. Det som stör mig mest just nu är att jag inte lika lätt som sist orkar ta en långpromenad utan att det känns i fogarna, man är ju inte lika fast som sist, man har ju liksom tänjt ut fogarna o ligamenten en gång o det märks. Som jag sa till svägerskan när vi var ute o gick i tisdags, det känns som om man har två rumpor med en bred skarv emellan=) groteskt jag vet men det kan verkligen kännas så=) Ni som varit gravida två gånger kan säkert relatera till detta o förstå vad jag menar.
Förövrigt idag så är det helt lugnt, är på jobbet men det är bara två barn här, resten är mestadels sjuka men även några lediga. När jag slutar så ska jag in o handla lite så jag kan göra en smaskig påsktårta tänkte jag. Jag blev så sugen på att göra en tårta igår o tänkte att det var väl det minsta jag kan bidra med då jag varje år blir bjuden på påskmiddag antingen hos svärmor o svärfar eller hos mamma o pappa o iblan båda två. I år ska vi faktiskt vara tillsammans allihop, det ska bli kul. Men iaf, så tänkte jag stå för efterrätten men det vet de inte än, kanske ska säga det?!
Ha de gott!
image15


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0