Myshelg o Lekrum

Ja, då kommer det då allt som har hänt eller inte allt men mycket av det som hänt i helgen som gått=)
Ja, vad börjar vi med, vi kan väl börja med kärlekshelgen på hotellet=) Var inte oroliga, jag ska bara skriva om hotellet inget annat detaljerat. Nä men hotellet var det bästa jag bott på, inte att jag testat så jättemånga men ialla fall. Vi fick för en helt okej peng riktigt bra service, när vi checkade in strax efter tre så bjöd de på fika dvs. kaffe, te eller varm choklad samt tilltugg i loungen hela eftermiddagen fram till sex då de bjöd på lätt kvällsbuffé. Lätt kan ju diskuteras, det var sallad, potatissallad, pastasallad plus en hel del andra röror av olika slag. Sen var det potatisgratäng o kycklingklubbor samt bröd till detta o om man ville kunde man avsluta det hela med chokladpudding o grädde. Mums! Efter denna underbara "lätta" buffé (vi var dundermätta) så gick vi på bio o såg "farsan".

En helt ok film men lite för pinsam för min smak, jag klarade inte riktigt ut det hela men slutet av filmen var underbart! Så man ska nog se den faktiskt...jo det tror jag att man ska=)
Sen var det bara sängen som gällde, bion började nio så det var sent innan vi kom hem. Så vi var TOK trötta o somnade ganska bums. Vi gjorde ett försök till uppesittarkväll men det slutade med att vi somnade.
Jo, det glömde jag ju säga, i o med att vi hade valt ett sk kärlekspaket så fick vi skumpa på rummet när vi kom, alkoholfritt såklart=) Den var helt OK! Det var verkligen stämmning när de kom upp med en ishink med en flaska skumpa o två fina glas.

Ja, här är kittet fast öppnat o brukat så att säga=)


Här är vi precis innan vi ska gå på bion
Ja, sen var det ju morgon o vi såg fram emot att få sova länge, men inte, kroppen har någon slags konstig inbyggd klocka så jag vaknade vid sju o var faktiskt ganska pigg men jag skulle ju ha sovmorgon så jag tvingade mig själv att somna om o vaknade med huvudvärk någon timma senare, bittert! Men men dagen räddades snabbt av den underbara frukostbuffén som fanns. Jag kan inte skriva allt som fanns men låt mig bara säga att gick du hungrig därifrån så var d ditt eget fel! Det fanns varmrätter alltså typ bacon o ägg samt kallskuret, fil o yoghurt ja, nu rabblar jag ju upp men det fanns mycket=)
Jag åt då för både två o tre tror jag men det får man när man bor på hotell anser jag. Däremot såg jag en tjej i min ålder som tog en kopp te en smörgås o några fruktbitar, sen gick hon o hennes kille satt kvar o åt o tog om både en o två gånger=)
Men men, vi checkade ut vid elva tiden o sen for vi till borlänge o handlade lite sen längtade vi efter lillan så vi två tiden var vi i Nås hos mina föräldrar där Lilly spenderat natten o fick söndagsmiddagen serverad. STEK! inte illa det inte=)

LEKRUM
Ja, så var det lekrummet, inte helt klart som ni kommer att sen men ni kan få en känlsa för hur d kommer bli. Det ska upp tavlor o gardiner o lite mera golv ska in. Sen är det detta eviga listeri, jag ska måla lister samt garderober så jag har lite arbete framför mig. Men här är lite bilder...

Ja, inte de bästa bilderna men det är svårt att få med ett helt rum. Men jag tog på den mest iordning gjorda delen. Så där ser ni nyckelpigetältet lite bättre än på förra bilden. På den högra bilden är det en tavellist som jag satt upp o ställt böcker på. Jag fick iden på jobbet där vi har det så. Det är pedagogiskt bra för då ser barnen hur böckerna ser ut o blir mera intresserade av dem o vill läsa dem.
Ja, jag skriver inte mera om det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0