La di do da hela dagen!

Jag säger bara vilken dag! Vaknar upp helt utvilad, det var min tur att ha sovmorgon vilket var grymt gott. Sen var det bara att klä på sig o göra i ordning sig för att åka på körövning. Den började vid elva tiden o höll på till cirka kvart över ett. Men gosse vad man sjöng under dessa  timmar!!! Man var helt slut när man kom hem därifrån men gosse vad grymt kul vi hade! Jag kan verkligen sakna kören sådana hör gånger, det är så kul att träffa alla o umgås o sjunga roliga låtar tillsammans. Jag måste säga att jag blev positivt överraskad över hur bra låtarna fortfarande satt efter två års uppehåll, det gick som en dans=)
Sen var det hem o äta o  under den tiden hann jag även sy en mössa till Lilly, min första!


Tyvärr hann jag inte ta ett kort då Lilly hade den på sig men det kanske blir en annan gång. Den är som ni ser rosa men insidan är ett annat tyg. Har dock inte lyckats kommit på hur man gör en vändbar mössa dock hårt studerande av dagisbarnens mössor. Jag får studera lite mera=)
Ja, så kom mamma o pappa som var kvällens barnvakter o vi pyste tillbaka upp till kyrkan för den stora finalen, konserten=)
Vi övade lite till innför uppträdandet o gick sedan ut i ett sidorum för att låta folket komma in o sätta sig. O när de klappade in oss så var det fullsatt i kyrkan, SÅ grymt KUL! Det var människor där som jag aldrig sett förut samt gamla välbekanta ansikten. O så körde vi igång o det var magiskt! Alltså bara så kuuuul!
Allt gick så fort men jag måste ju berätta d också att jag nästan höll på att svimma ett tag. Jag är gravid men tror ni jag tänkte på d när jag hade så kul? Nä så jag glömde att äta lite inna konserten så mitt blodsocker skönk ganska drastiskt plus att jag inte sjungit så mycket på sååå länge så sammandragningarna var ett faktum. Men jag röjde på endå, d fanns inget annat, d var så kul!
Jag klarade av mitt solo o d är jag tacksam för, torr i munnen o sammandragningar men den satt sa de som lyssnade=)
Vi avslutade med för er som känner till den "holy holy holy" , oj, oj, oj, vad vi röjde alltså, helt sjukt! Men så kul!
Men sen var man ganska slut då Åke som ledde det hela bad om ett extra nummer vilken blev "min Gud tillhör äran" o den hade vi inte övat men den satt o var även den stark o grym o d blev stående ovationer efteråt=)
Men sen var det shut down för mig så jag mingelåt lite sen åkte jag hem till körslaget, godisskålen o soffan. Fint d!

Kram på er o sov gott!


Kommentarer
Postat av: Therese

Har du lyckats få till din första mössa nu. Va roligt. Du får lägga in en bild på hur den ser ut på Lilly sen. Har du gjort mönstret själv eller hitatt det i någon bok? Mitt nästa projekt är att försöka mej på att sy en solhatt. Få se hur det går:)



Kraaaaaaaaaaaaam!

2010-04-17 @ 22:47:54
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0