Fin eftermiddag!

Det blev en riktigt fin eftermiddag både socialt o vädermässigt måste jag säga. När jag kom hem var det bara att börja plocka o städa tills gästerna skulle komma samt baka. Det blev hastbullar en plåt kryddmuffins som jag halvt brände, bittert! och en plåt med lätta havrekakor med en klick mörk choklad i. Gästerna som var Åke o Ulrika med barn var då som jag tolkade det nöjda med var jag åstadkommit=)
Innan jag hann hem från jobbet idag så svängde jag förbi Malungs bokhandel o köpte ett nyckelpigetält som jag sett att de haft i ett annonsblad. De reade ut det för 149 kr. det tyckte jag var en lagom summa för ett lektält. När jag var färdig med baket så började jag att sätta upp tältet men det gick inte så bra. Förklaringen hade mera satsat på att få med alla prickar på tältet snarare än att göra en bra förklaring till hur man skulle sätta upp själva tältet. Men Åke tog över o upp kom det=)

Här är det fantastiska tältet fast tunnelgången in ligger på sidan om som ni säkert ser, det var lite trångt att ha den på i hallen. Lekrummet är ju inte klart än så jag ställde det i hallen så länge men nu står det i tv rummet i väntan på att inta sin rätta plats. Tältet blev hur som haver en dundersucce, barnen ville knappt fika för det var så spännande att leka i tältet så det var kul=)
Det blir perfekt att ställa ut i sommar sen o leka i, det var väldigt bra ventilation i taket, det svarta ni ser är myggnät. Hemskt bra köp om jag får säga det själv=)
Efter fikat fick vi ju lov att gå ut o njuta av det fina vårvädret, o Lilly passade på att gräva o äta av den lilla snö som finns kvar på vår gård.

Ja, såhär såg vi ut idag=) Lilly har förästen på sig sin nya mössa som jag fyndade sist vi var inne i stan för bara 19 kr. Ett helt ok pris för en ny mössa tycker jag...Stövlarna införskaffades också då, röda treton med foder i. Hon älskar dem o jag med för nu slipper vi kalla fötter o våta strumpor. Nästa shoppingtur blir det dock att införskaffa ett par sneakers tror jag.
Hur som haver så har jag o familjen haft en riktigt bra dag o inte att förglömma, jag frågade Anders när Lilly vaknade i morse varpå jag får svaret kvart i åtta, kvart i åtta!!! Det har inte skett på typ två månader eller mer. Gött för honom. Jag hoppas att det inte var en engångsföreteelse.
Hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0