Farbror o Lilly

Har idag målat klart lekrummet men bilder kommer senare, det är så stökigt o inte direkt iordning gjort så jag lägger in bilder på rummet vid att annat tillfälle. Det känns grymt skönt att vara klar iaf. Nu är det bara för maken att lägga in klickgolvet så är det mesta färdigt. Jag har i och för sig garderobsdörrarna kvar men de tar jag när jag får tid, någon kväll den här veckan. Jag ska måla dem invändigt o tapetsera dem utvändigt. De är tapetserade nu så jag fortsätter på den banan tänkte jag, har en rulle med vit tapet liggandes hemma så den får det bli.
Åter till rubriken, igår var farbror Micke hemma hos oss över lunch. Han har varit hemma i järna över påsken, han bor i Stockholm annars. Lilly har väl haft lite svårt för honom i och med att hon inte träffar honom så ofta. Hon har varit blyg o gott i cirkel runt honom för att komma dit hon ska osv. Men igår hände det något kul, jag tog fram hennes duplo som jag tyckte hon kunde leka med o hon tog några bitar o visade för Micke som snabbt hakade på o visade sitt engagemang för hennes duplo. Sen vips så satt hon i hans knä o lekte med bitarna o byggde torn, jättekul!

På Mickes begäran ska jag ursäkta honom för det långa håret, han är påväg till frissan=)
Men jag själv tycker inte att det gör något, jag tycker det blev en riktigt fin bild på sessan o farbror som bygger torn.
För övrigt idag så händer det inte så mycket, ganska tråkigt skulle jag vilja säga. Anders är på lägret o jag är hemma här helt ensam igen som jag har varit en del nu de senaste dagarna. Som tur är har både mamma o pappa samt svärföräldrarna funnits till hands tidvis på dagarna. Annars hade jag fått spunk! Men nu går jag bara o tittar på klockan o hoppas att den blir halv sex då maken sagt att han ska vara hemma igen.
Hade tänkt mig ut på en promenad i det vackra vårvädret men det får vi se om det blir någon, då jag tänkt mig ut visade det sig att Lilly hade feber men efter jag tempat henne bajsa hon o sen dess har hon piggnat på sig lite så det kan ju  ha varit magen som lurats. Så kanske att jag går nu istället, vi får se=)
Ha de gott ni som läser!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0