Badhustur sen ny gungställning

Igår så åkte jag o lillstumpan till badhuset i Vansbro, det visade sig att ingen annan tänkt samma tanke så tidigt. Vi var där helt själva från ca nio till kvart över tio då vi gick upp ur polen för att basta. Lilly älskar att bada hemma o ni skulle ha sett henne i badhuset, hon var i en dröm tror jag, hon stormtrivdes. När vi först kom in o hon fick sätta sig i den lilla barnpolen som bara den är ett antal gånger större än hennes lilla badbalja blev hon helt stilla o ögonen fullkomligt lyste o glittrade o hon kunde nog inte riktigt förstå att hon skulle få springa omkring där o leka. Men det tog inte lång tid innan hon förstod det=) Sen dröjde det ungefär två sekunder innan hon fick syn på rutschkanan (kan inte stavningen) nån meter bort i den lite större barnpolen. O vips så var hade hon redan tagit sig upp för de små trappstegen upp o var påväg ner så det var bara för mig att skynda mig ner i polen för att ta emot henne. Det skedde en gång att hon hamnade under vattnet men hon var inte så brydd över det utan fortsatte att åka o leka i vattnet. Så flera besök till badet lär d bli o med lite jämnade mellanrum en en gång i halvåret som det varit nu. Måste nog införskaffa en badring o ett par armpuffar eller vad man kallar d, så man kan känna sig lite mera säker. Man blir ju inte smidigare med dagarna men hon blir bara snabbare så, ja, ni förstår själva...jag kan säga att jag har träningsverk i låren som om jag gjort en gymvända efter detta badbesök. Man klev ur o i dessa poler i en timmes tid så...Men sen till sist satte vi oss i förbastun där det är lite lagom varmt o åt en apelsin tillsammans o det var riktigt sådär supermysigt!

Sen blev det Nås, o där väntade min lillebror dvs Lillys morbror på oss. Han var uppe från uppsala på en snabbvisit på grund av att min pappa fyllt år. O efter maten passade han, pappa o Anders på att bygga en gungställning åt oss. Pappa hade redan dagen innan gjort en på deras gård, en jättefin som Lilly älskade från första stund.

 
Lite senare så fick mamma o Lilly ett ryck o skulle hjälpa våren på traven att få bort alla snö så de ställde sig med varsin spade o spridde (heter d så?) ut snön så den skulle smälta fortare.



O så här såg d ut=) Här har Lilly förresten den nysydda mössan på sig o även på nästa bild. Det är inte lätt att få henne att stå still o posa för en bra bild inte=)

Men dock en fullkomligt underbar bild blev det, jag skrattar då när jag ser den=)

O här tänkte jag bara visa tufflan med hennes nya vårjacka från Ullared shoppingen. Den är lite stor men då kan hon ha den till hösten med o kanske även till nästa vår. Vi får väl se=)
Ja nu blev det en massa bilder här men så är d. Men vi hade en härlig dag tillsamman i Nås med god mat o efterrätt o ett trevligt umgänge=) D e alltid gött att vara hemma, fullt med kärlek o man kan vara sig själv helt o fullt, gött d!
För övrigt så var vi idag på besök till Emma o Alma en snabbis. Jag kände att jag för min egen del var tvungen att få träffa någon vän även om jag visste att Lilly skulle vara lite trött o grinig. Det kan kännas som att man bara jobbar hämtar Lilly, lägger lillan o går o lägger sig själv o så om o om igen som i ett ekorrhjul...drygt o tråkigt. Nästa gång jag ska börja jobba ska jag definitivt sattsa på 75% så att man hinner med både sina egna barn samt sina vänner.


Kommentarer
Postat av: Therese

Vilken mysig dag och härliga bilder. Mössan blev ju jätte bra på. Jag sydde en solhatt ikväll... det gick sådär.

Vill åxå åka till badhuset med Mira, men jag lyckas aldrig ta mej iväg. Sen har jag inte velat visa mej i baddräkt än heller... men snart så måste jag.



Kramar från oss!

2010-04-19 @ 22:43:03
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0